Malgrat que vivim en una societat plural i diversa, i que cada vegada ho serà més, la jerarquia eclesial s’ha negat una vegada i una altra a replantejar la manera com s’imparteix l’assignatura de Religió i s’entossudeix a mantenir criteris de vint-i-cinc anys enrere. En aquest marc, els autors d’aquest llibre, cristians que aposten per una nova relació entre escola i religió, han volgut treure a la llum el debat. Per obrir el diàleg, han entrevistat prop d’una vintena de persones d’àmbits molt diversos: Cassià M. Just, Ramon M. Nogués, Maissa Noguera, Toni Comín, Pilar Malla, Teresa Forcades, Joan Estruch, Joan Bada, Roser Bofill, Jordi Serrano i Blanquer, Jaume Cela, Teresa Guardans, Carles Capó, Abdennur Prado, Jai Anguita, Cristina Monteys, Ramon Rial i Francesc Gutiérrez. Del sacerdot a l’ateu, del polític al mestre, del musulmà al catòlic, tots plegats expressen un ventall molt gran d’opinions i ens mouen a reflexionar sobre com hauria de ser l’ensenyament de la religió en l’àmbit educatiu. Ara, mestres, famílies i educadors han d’implicar-se en aquest debat.