LILIM és una història ambientada en un futur pròxim -vint anys- i un passat llunyà -dos mil anys. El Lele, un nen expert en videojocs evolucionats, i el pare Giuseppe, un frare vell que munta pessebres mecànics, descobreixen per casualitat que estan construint (és a dir, explicant) la mateixa història: la Lilim Pitheké, la Mona, una petita rodamón que té poders extranys, viatja amb el Zahel Onagre a la recerca duna dona jove que està a punt de tenir un bebè anunciat per antigues profecies. Ens trobem a la Palestina dels Evangelis, el formiguer embogit que viu a lany zero, entre legions romanes, guàrdies gàlates dHerodes, eremites miraculosos, rebels integristes, Reis Mags que viatgen, bruixes devotes de lantiga Deesa... I fora daquest lloc, hi ha la realitat real, entre mares desolades pels fills sempre davant de lordinador, frares rígids i contraris als jocs, inexplicables desastres informàtics... LILIM és un llibre amb els colors i els detalls dun joc en virtut real, la realitat virtual del futur. ¿O bé un videojoc amb la fluïdesa madura i majestuosa dun llibre? ¿Guanyarà el videojoc a la novel.la? De fet, ¿la realitat virtual simulada per un ordinador està tan lluny de la realitat literària narrada en un llibre? ¿No podrien treballar plegades? Aquesta novel.la ho experimenta.